Valve a dezvăluit recent o schimbare subtilă, dar semnificativă pentru Half-Life 2: câmpul vizual (FOV) a fost ajustat de la standardul implicit de 75 de grade la mult-lăudatul FOV 90, permițând jucătorilor să aprecieze mai bine detaliile motorului Source, inclusiv animațiile faciale deosebite. Modificarea face parte din comentariile adăugate pentru aniversarea a 20 de ani a jocului, dezvăluind procesul din spatele deciziilor de design.
Într-un nou mod de comentariu din joc, dezvoltatorul Valve Kerry Davis a explicat că FOV-ul de 75 de grade a fost adoptat inițial pentru a aduce detalii faciale și corporale în prim-plan, o alegere îndrăzneață la acea vreme:
„Am devenit nemulțumiți de FOV-ul de 90 de grade folosit în Half-Life 1. Cu accentul pus pe detaliile animațiilor din Half-Life 2, am experimentat un FOV mai strâns, stabilindu-ne la 75. Aceasta ne-a permis să aducem personajele în centrul atenției.”
Deși un FOV redus a atras critici din partea unor jucători, Valve a justificat decizia ca fiind necesară pentru a pune în valoare tehnologiile avansate de animație facială, un aspect revoluționar în 2004. În plus, Valve a explicat că FOV-ul redus era adaptat și pentru consolă, unde distanța mai mare dintre jucător și ecran reduce percepția câmpului vizual.
Cu toate acestea, comunitatea de pe PC a avut întotdeauna opțiunea de a ajusta FOV-ul, iar acum Valve revine la standardul de aur de 90 de grade, mulțumind jucătorii care preferă o experiență vizuală mai amplă.
Aceste detalii fascinante sunt doar o parte din noile comentarii disponibile în Half-Life 2. Alte revelații includ povestea din spatele erorii vizuale iconice „tablă fucsia” a motorului Source, popularizată prin Garry’s Mod.
1 Comment