Fostul director PlayStation, Shuhei Yoshida, a explicat motivul închiderii Japan Studio, afirmând că piața pentru jocurile AA a dispărut. Aceste titluri aveau un buget mai mare decât jocurile indie, dar mai mic decât lansările AAA. Sony a ales să se concentreze pe jocuri de succes cu buget ridicat, neglijând astfel titlurile AA.
Yoshida a recunoscut că nu a reușit să lanseze un joc live-service de succes și că Sony nu a susținut suficient dezvoltarea de titluri japoneze. Multe dintre jocurile Japan Studio, precum Gravity Rush, Knack și Ico, se încadrau în această categorie. După lansarea Gravity Rush 2, regizorul Keiichiro Toyama a propus noi proiecte, dar acestea nu au primit undă verde.
Sony a preferat să investească în titluri AAA, ceea ce a dus la închiderea Japan Studio în 2021. Echipa Asobi, cunoscută pentru Astro Bot, este singura rămășiță a fostului studio. Yoshida, care a părăsit Sony în ianuarie, a declarat că lipsa de sprijin pentru jocurile AA a fost o greșeală strategică.
