Milestone a oferit detalii despre mecanica centrală din Screamer, denumită „Eco”, care aduce o nouă dimensiune de strategie în cursele de luptă. Sistemul se bazează pe două resurse interconectate – Sincronizarea și Entropia – ce transformă fiecare tură într-o confruntare intensă între viteză și supraviețuire.
Sincronizarea se acumulează pasiv, dar crește mai rapid prin control precis și „schimbări active” la momentul potrivit. Aceasta poate fi folosită pentru bonusuri defensive sau pentru a contracara loviturile rivalilor. Însă, utilizarea Sincronizării generează Entropie, componenta ofensivă a sistemului.
Entropia permite două atacuri distincte. Strike este o mișcare rapidă și violentă, capabilă să doboare rivalii la contact. Overdrive, în schimb, consumă întreaga bară pentru un impuls devastator care face jucătorul temporar invulnerabil. Totuși, o coliziune severă în acest mod poate distruge complet vehiculul.
Cursa evoluează progresiv. La început, jucătorii construiesc Sincronizarea cu atenție, apoi decid între apărare și ritm, pentru ca în final să transforme energia acumulată în atacuri bazate pe Entropie. Această buclă de resurse oferă un echilibru spectaculos între viteză, apărare și agresivitate.
Screamer pare să ducă genul „drift and boost” la un nou nivel, transformându-l într-un veritabil joc de lupte mecanizate. În acest univers, doar cei care stăpânesc metrii câștigă nu doar cursa, ci și lupta.
