Recenzie V Rising

Este un joc creat de Stunlock Studios și a fost lansat pe 8 mai 2024.

Ești un vampir care însetat de sânge ce vânează orice monstru pentru a putea deveni cel mai puternic printre restul vampirilor. Jocul este un PvP open world survival, similar cu Rust. Farmezi resurse cum ar fi lemn, piatră, vegetație, metale prețioase. Colectând cât mai multe resurse vei putea să îți faci unul din cele mai mari castele de pe server. Desigur jocul are și mod PvE dacă nu dorești să întâmpini playeri care te pot distruge cu câteva lovituri mai ales dacă te-a văzut că te lupți cu monștrii și ești cu puțină viață. PvP-ul nu este pentru oricine, dacă nu ești veteran de Rust atunci nu recomand PvP pentru că îți va strica toată satisfacția de a te mai juca acest joc.

Pe orice server ce intri tot levelul caracterului sau itemele avute pe alt server dispar rămân pe acel server. O iei de la capăt cu tot level și resurse. Este un Rust, dar cu vampiri pe înțelesul tuturor.

Craftingul la acest joc este puțin mai diferit și ai foarte multe tipuri de arme și echipamente ce le poți avea în timp de la anumiți monștrii sau resurse rare găsite explorând harta. Unele servere au și modul de No Wipe, adică serverul nu va șterge progresul tuturor playerilor după câteva săptămâni de joacă pe acel server. Unele server vor avea acest mod, și la o dată selectată inițial tot progresul playerilor, probabil nu și nivelul, dar resursele și blueprinturile găsite vor fi șterse, pentru a menține un echilibru între playerii noi și cei vechi de pe server. Să aibe și playerii noi o șansă la PvP.

Fiind un joc multiplayer, caracterul are level, cu cât are levelul mai mare cu atât este mai puternic, jocul este făcut în așa fel să nu ai mare șanse de câștig împotriva unui inamic de level mai mare, de exemplu dacă ai level 10 și vrei să te bați cu un monstru de level 28, nu ai nicio șansă, de la un hit ești mort.

Modul PvE este mai liniștit și poți să îți chemi prietenii pe server să vă jucați împreună, dar poți să găsești și servere cu playeri care explorează și ei pe hartă și te pot asista dacă ai probleme sau dificultăți în a te lupta cu un monstru. Același loot este pentru toți, nu ți se poate fura loot-ul de la un random dacă trece pe langă tine.

Dacă mori în joc fie ca e PvE sau PvP, itemele ce le-ai avut în inventar în afară de arme sau armură rămân la locul unde ai murit, dar locul acela este marcat pe hartă să mergi să îți recuperezi itemele, doar că pe PvP este riscul să vină cineva să îți fure loot-ul. La un PvP tot ce pierzi pe lângă iteme mai este și puritatea sângelui.

Puritatea sângelui o iei de la animalele pe care le vânezi. Unele animale au 2-10% puritate și altele au și 52% ba chiar 100% dar sunt foarte rare și de level mare. Această puritate îți poate da buff-uri la caracter, movement mai mare, damager, heal și multe altele. Dar dacă un player te omoară are opțiunea de a extrage puritatea de sânge din tine și pierzi un procentaj din acea puritate ce ai avut-o.

Camera jocului este cu vedere de sus a caracterului și are suport de controller dar parțial, ceea ce s-ar putea să ai nevoie de tastatură când îți construiești castelul.

Fiind un open world PvP există riscul să fii raidat, adică să vină un player și să înceapă să îți distrugă pereții și să îți caute prin chesturi să vadă ce lucruri valoroase ai și ce să fure. Aceste raid-uri sunt programate și ești anunțat când ești online când incepe raid-ul. Dacă ești offline s-ar putea când intri să nu mai ai pereți la castel sau să nu mai ai absolut nimic. Asta e viața de open world PvP survival.

Jocul nu are cerințe așa mari de rulare a jocului aș putea zice ca un PC low end spre medium end ar trebui să fie destul de bun ca să ruleze acest joc fără probleme.

Mr. T

author