Recenzie The Outlast Trials

Developerii RedBarrel vin cu un al treilea joc Outlast, dar de data asta diferit față de primele două. Jocul a fost lansat pe 5 martie 2024.

Jocul este un coop multiplayer survival, în care ai mai multe trial-uri pe care trebuie să le completezi. Nu are final sau o poveste, dar completarea acestor trial-uri sunt destul de grele mai ales dacă vrei să faci asta singur va fi într-adevăr o provocare. Aș putea zice că se duce pe principiul dead by daylight, dar inamicul este un AI și pot fi mai mulți într-un trial.

Fiecare trial are un obiectiv pe care trebuie să îl îndeplinești fără ca toată echipa ta să moară. Dacă toți muriți trial-ul se anulează, se face o medie a progresului și a lucrurilor făcute în acel trial și primiți o notă de la F la A+, iar pe lângă asta niște XP și bani. Nota pe acel trial nu te afectează într-un mod rău, dar dacă faci de notă mare primești mai mult XP și mai mulți bani și alte rewarduri speciale. Desigur fiecare coechipier va avea rezultate diferite, unu s-ar putea să primească mai mult XP decât celălalt, totul depinde cum te miști în joc, ce alarme declanșezi, cât damage iei de la inamic și multe altele.

Jocul are level la caracter, cu cât faci mai multe levele o să poți debloca anumite skill-uri ce te vor ajuta în a completa trial-urile mai ușor, dar nu te aștepta să fi zeu pe trial dacă ai toate skill-urile deblocate, jocul e făcut să lucrezi în echipă cu prietenii tăi, singur nu prea ai șanse de succes.

Perk-urile la joc sau așa zisele rig-uri, sunt perk-uri speciale ce te ajută în momentele dificile. Sunt 4 rig-uri Stun, Blind, Heal, X-Ray.

Perk-ul Stun este o grenadă ce oprește inamicul pentru câteva secunde și îl amețește pentru ca tu și restu de prieteni să scăpați din vederea lui.

Perk-ul Blind este o mină ce o plantezi pe podea și când inamicul calcă pe ea este orbit și se emană și un fum în jurul minei.

Perk-ul Heal este un tub cu aerosol ca să îți vindeci coechipierii și pe tine, dar are o rază mică de acoperire deci când îl folosești trebuie să fie și restul lângă tine.

Perk-ul X-Ray este un perk ce te ajută să vezi inamicii prin pereți pentru câteva secunde.

Aceste perk-uri sunt upgradabile și nu le poți folosi de la începutul trial-ui dacă nu le pui un upgrade special pentru a le avea încărcate de la bun început. Dar le poți încărca cu un echipament special ce îl găsești în trial și acela este o baterie specială ce îți încarcă rig-ul. Poți folosi doar unul din astea 4 rig-uri pe un trial, nu poți să începi un trial cu toate 4 deodată, dar dacă mai ai încă 3 prieteni, puteți fiecare cu un rig diferit să vă ajutați unul pe celălalt pentru a completa trial-ul.

Mai sunt și alte skill-uri speciale ce îți îmbunătățesc movementul și stamina.

Toate aceste upgrade-uri le poți debloca cu animite tickete verzi ce le primești la completarea trial-ui. Banii primiți în joc te ajută doar să îți personalizezi caracterul și camera ta unde te respawnezi când intri în joc. Mai este un tip de monedă specială ce o primești la event-uri pentru a debloca anumite customizări ce folosesc acel tip de monedă.

Eventurile sunt doar trial-uri mai speciale și mai grele față de cele normale, și ai doar câteva zile la dispoziție să joci acest event și aceste trial-uiri.

În fiecare trial vei găsii 2 tipuri de loot, loot pentru caracter și loot pentru a te proteja de inamic. Loot-ul pentru caracter este vorba despre sticle medicinale pentru a te vindeca dacă ești rănit, antidot dacă ești drogat cu un gas special de la capcane, adrenalină să poți să fugi mai mult pentru o scurtă perioadă de timp, seringă specială să îți reînvii coechipierii după ce au fost uciși, baterii mici sau baterii mari să îți reîncarci ochelarii nightvisionm, lockpick să deschizi anumite cutii cu lacăt ca să iei loot.

Loot-ul pentru a te proteja de inamic este doar pentru a destabiliza inamicul pentru cateva secunde ca să scapi. Poți găsi cărămizi și sticle goale. Aceste iteme nu ii poate ucide pe inamici și nu există arme în joc astfel de iteme să poți să îî omori.

Jocul are o grafică superbă, detaliată și foarte explicită, nu este recomandat copiilor chiar dacă sau jucat primele 2 jocuri acesta este mai explicit. Ar fi recomandat un medium spre high end PC ca să joci acest joc pe grafică la maxim ca să te bucuri de efectele speciale.

Mr. T

author