Recenzie: Prince of Persia: The Lost Crown – o călătorie epică pe Muntele Qaf

Prince of Persia, franciza legendară, revine cu un nou capitol intitulat “The Lost Crown”. În acest articol, vom explora în detaliu această aventură epică care te va purta în inima Muntelui Qaf, într-o luptă împotriva forțelor întunecate care amenință regatul Persiei.

Poveste

În mijlocul amenințărilor ce planează asupra regatului Persiei, Nemuritorii, o elită de războinici conduși de Vahram, se lansează într-o misiune crucială la chemarea Reginei Thomyris. Prințul Ghassan, fiul reginei, a fost răpit, ducând la declanșarea unei epopei în care lupta pentru salvarea regatului și a eroului Sargon devine epică. Destinația Nemuritorilor este Muntele Qaf, un loc misterios și plin de pericole. Acest munte antic ascunde orașul său, iar Sargon și camarazii săi vor explora peisaje ce sfidează timpul și spațiul. O misiune care va scoate la iveală secrete vechi și va dezvălui misterul dispărției zeului Simurgh, protectorul perșilor.

Muntele Qaf se confruntă cu anomalii temporale care distorsionează realitatea. Timpul nu își mai urmează cursul firesc, iar Sargon se va vedea implicat într-o luptă împotriva acestor blesteme, cu repercusiuni ce se vor resimți în fiecare aspect al aventurii.

Sargon, cel mai tânăr dintre Nemuritori, devine jucătorul principal în această odisee. Dotat cu agilitate extraordinară și abilități de luptă cu două săbii, el va evolua într-un erou cu puteri supranaturale, învățând să manipuleze timpul și spațiul pentru a-și atinge scopul – salvarea Prințului Ghassan.
Pe măsură ce Sargon explorează Muntele Qaf, legăturile dintre nemuritori sunt puse la încercare de blestemele ce afectează lumea lor. Într-un conflict intern și extern, Sargon se va confrunta cu cei pe care îi considera familie, explorând un peisaj semi-deschis, plin de comori ascunse și mistere.

Arme, puteri și personalizare

Sargon își îmbunătățește arsenalul pe parcursul aventurii, deblocând arme precum Arcul/Chakramul și dobândind abilități extraordinare numite Athra Surges. Sargon poartă un colier de amulete puternice care îi conferă puteri suplimentare. Amuletele oferă bonusuri pasive care modifică stilul de joc al lui Sargon. Au puteri foarte diverse, de la sporuri de atac (daune de atac, mai multe săgeți) până la proprietăți de vindecare (regenerează sănătatea în timp sau când înfrângi un inamic), sau chiar capacități de schimbare a jocului (afișează barele de viață ale inamicului, semnalează cufere de comori din apropiere).

Puzzle-uri și provocări

Muntele Qaf ascunde puzzle-uri complexe și provocări ce necesită utilizarea inteligentă a abilităților lui Sargon. Personal am stat și câte o oră la un astfel de puzzle. Unele sunt simple iar altele chir îți pun mintea la contribuție. De la platforme inaccesibile la căi blocate, jucătorii vor fi provocați să găsească soluții ingenioase pentru a avansa în aventură.

Misiuni secundare

Pe parcursul călătoriei, Sargon se va întâlni cu personaje pline de culoare, fiecare având propriile sale misiuni secundare. De la Culegătorul Lunii la Arhitect, aceste misiuni adaugă adâncime poveștii și oferă recompense valoroase. De multe ori e indicat să completați aceste misiuni secundare pentru a obține recomensele ce vă ajută să îmbunătățiți abițitățile protagonistului, pentru a continua ulterior în povestea principală.

Grafică și sunet

Pentru acest tip de joc 2D, sidescrolling, Metroidvania, grafica se prezintă foarte bine, sunt foarte multe tărâmuri cu design foarte diferit, de la păduri la peșteri și canale subterane la lumea apelor cu nave și valuri uriașe, de la zona cerurilor cu nori și păsări uriașe până la o librărie plină de pergamente, totul arată fenomenal și ai impresia că schimbi total jocul când schimbi aceste zone de hartă. Tot timpul sunt inamici diferiți pentru fiecare zonă, sunt efecte vizuale diferite și particule care zboară în jurul personajului. De asemenea, sunetul este foarte plăcut și te introduce in atmosferă, iar păsărica ce te însoțește gratuit când echipezi amuletele este incredibil de utilă pentru că va ciripi ori de câte ori ai vreo comoară sau obiect de colectat, sau poate chiar un pasaj secret.

Complexitatea jocului

Faptul că jucătorul poate să exploreze harta după bunul plac, poate să aleagă dacă să facă sau nu un puzzle, să ocolească pe altă parte, să folosească anumite amulete care îi oferă un anumit avantaj, arată doar cât de multe variabile pot exista și cât de complex poate deveni. Harta este URIAȘĂ și pe parcurs veți debloca și zone de teleportare, cam 2-3 în fiecare tărâm, pe care le veți considera insuficiente, pentru că tot va trebui să mergeți mult de la zona respectivă până unde aveți treabă.

În concluzie, Prince of Persia: The Lost Crown promite o călătorie epică în inima Muntelui Qaf, plină de acțiune, mister și aventură. Cu un protagonist puternic, puzzle-uri ingenioase și o lume bogată, acest joc continuă să redefinească genul și să ofere o experiență captivantă pentru fanii seriei. Înarmați-vă cu răbdare! Prințul Ghassan așteaptă salvarea, iar Sargon este pregătit să devină eroul legendar care va restabili echilibrul în Persia.