CD Projekt Red a anunțat că următorul joc din seria The Witcher va fi dezvoltat pe Unreal Engine 5, marcând o schimbare majoră față de utilizarea internă a REDengine. Totuși, vicepreședintele pentru tehnologie al studioului, Charles Tremblay, a subliniat că decizia nu are legătură cu performanța motorului intern, ci cu nevoia de a susține multiple proiecte simultan.
Într-un interviu recent, Tremblay a precizat că REDengine, folosit pentru Cyberpunk 2077, nu a fost cauza problemelor întâmpinate în dezvoltarea jocului. El a reiterat că echipa este mândră de motorul creat și că schimbarea către Unreal Engine 5 a fost motivată de dorința de a avea o infrastructură mai flexibilă pentru mai multe proiecte, inclusiv un nou titlu din seria Cyberpunk și un IP original numit Hadar.
„REDengine a fost construit pentru a sprijini proiecte individuale, dar acum ne dorim să lucrăm la mai multe jocuri în paralel. Acest lucru necesită o tehnologie mai ușor de împărtășit între echipe și proiecte”, a explicat Tremblay.
Producția următorului joc Witcher a început recent, iar utilizarea Unreal Engine 5 ar putea contribui la o dezvoltare mai colaborativă și mai eficientă. Totuși, rămâne de văzut dacă această schimbare va aduce un proces de producție mai lin.