După mai mult de 15 ani de dezvoltare și promisiuni repetate, Beyond Good and Evil 2 continuă să fie un proiect ambițios, dar nefinalizat. Ubisoft a confirmat din nou că jocul este încă în lucru, de data aceasta sub conducerea lui Fawzi Mesmar, un veteran al industriei care a preluat recent rolul de director de creație.
Mesmar, cu peste două decenii de experiență și contribuții la mai mult de 20 de jocuri de succes, a colaborat anterior cu echipa Beyond Good and Evil 2 în calitate de VP Editorial. În noul său rol, el va dezvolta viziunea stabilită de Emile Morel, fostul director de creație al proiectului, care a decedat în 2023. Morel, cunoscut pentru munca sa la titluri precum Rayman Legends și The Adventures of Tintin, a preluat conducerea proiectului într-un moment dificil, după ce Ubisoft Montpellier s-a confruntat cu probleme legate de burnout în rândul echipei.
În ciuda anilor de așteptare și a scepticismului generalizat, există totuși semne că proiectul înaintează. Potrivit unui raport recent, jocul a atins o etapă internă importantă și a primit feedback pozitiv. Totuși, acest progres modest nu schimbă presiunea uriașă asupra Ubisoft. Compania trebuie să livreze mai mult decât un joc finalizat; Beyond Good and Evil 2 trebuie să fie un succes care să justifice anii de așteptare și resursele investite. Experiențele recente ale Ubisoft, cu jocuri precum Skull and Bones sau Prince of Persia: The Lost Crown, arată că simpla lansare a unui joc bun nu mai este suficientă în contextul actual al pieței.
Este clar că pentru Ubisoft, miza este mai mare decât finalizarea unui proiect; compania are nevoie de un succes răsunător pentru a-și restabili reputația și stabilitatea pe piață, într-o perioadă în care succesele reale sunt greu de obținut.