Știri

Surgent Studio, dezvoltatorul Tales of Kenzera: Zau anunță concedieri

Surgent Studios, cunoscut pentru recentul titlu Metroidvania Tales of Kenzera: Zau, a concediat peste o duzină de angajați.

Motivul exact al concedierilor nu a fost dezvăluit, Surgent Studios citând o “perioadă dificilă în industria jocurilor”.

Studioul din spatele Tales of Kenzera: Zau a concediat “peste o duzină” de angajați, marcând o nouă lovitură pentru industria jocurilor.

Numeroase concedieri au afectat mai multe companii de jocuri în ultimele luni, iar Surgent Studios, dezvoltatorul Tales of Kenzera: Zau, este cea mai recentă victimă.

Fondat de actorul britanic Abubakar Salim, Surgent Studios a debutat ca Silver Rain Games în 2020, cu Salim ca CEO. Pe 23 aprilie, studioul a lansat jocul de debut Tales of Kenzera: Zau pe PC, PS5, Xbox Series X/S și Nintendo Switch. Titlul Metroidvania 2.5D urmărește aventurile protagonistului titular, Zau, în timp ce luptă cu inamicii și traversează medii unice într-o încercare de a-și reînvia tatăl. Deși jocul a primit recenzii critice decente, factori externi par să fi forțat compania să concedieze numeroși angajați.

Concedierile continuă să afecteze industria, cu Ubisoft Toronto fiind lovită de o rundă de disponibilizări după ce s-a alăturat dezvoltării remake-ului Sands of Time.

Pe Twitter, Surgent Studios a anunțat că a tăiat “puțin peste o duzină de locuri de muncă” ca urmare a ceea ce numește “o perioadă dificilă” pentru industrie. Postarea s-a concentrat pe contribuțiile dezvoltatorilor Tales of Kenzera: Zau, explicând că compania a fost “incredibil de mândră” de echipă. Anunțul a dezvăluit, de asemenea, că Surgent Studios și-a îndreptat atenția către “sprijinirea” foștilor săi angajați afectați de această ultimă decizie. În încercarea de a-i asigura pe jucătorii Zau, studioul britanic a declarat că va continua să susțină jocul inspirat de Ori. Mai mult, studioul i-a asigurat pe fani cu privire la viitorul său imediat, echipa punându-și ochii pe “următoarele sale proiecte creative”.

Recentul anunț de concediere confirmă ceea ce mai mulți angajați Surgent Studios au exprimat pe rețelele sociale. Ca răspuns la anunț, Salim s-a adresat lui Twitter, spunând că mișcarea “doare profund” și evidențiind rezistența echipei de-a lungul celor patru ani de dezvoltare a Tales of Kenzera: Zau, numind-o “inspiratoare”. Recunoscând că și alte companii se confruntă cu concedieri, șeful studioului a susținut că a nu fi singur în luarea unor astfel de decizii “nu face totul mai ușor”. CEO-ul a distribuit și mai multe postări ale foștilor angajați afectați și le-a susținut în comentarii. Mai mult, Salim a spus că are “atât de multă încredere” în industrie, în ciuda acestor vremuri dificile. “Trebuie doar să continuăm”, a adăugat el.

Cu Surgent Studios alăturându-se unui lung șir de companii de jocuri care au efectuat concedieri recente, bilanțul pentru 2024 pare deja dur. Aceasta include nume mari precum PlayStation, Xbox, Sega, Ubisoft, EA și multe altele. Conform ultimelor rapoarte, mai multe concedieri la Xbox ar putea avea loc chiar săptămâna aceasta.

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *