Trailere

Scuzele pentru Lord of the Rings: Gollum au fost scrise de inteligența artificială

O investigație realizată de publicația germană Game Two dezvăluie că scuzele oferite de editorul jocului Lord of the Rings: Gollum pentru calitatea dezamăgitoare a jocului au fost, de fapt, scrise de Inteligența Artificială ChatGPT. Această dezvăluire survine în contextul acuzațiilor privind criza și condițiile dificile de muncă la dezvoltatorul jocului, Daedalic.

Daedalic, un dezvoltator german cunoscut pentru jocurile sale punct-and-click, și-a asumat un obiectiv ambițios cu dezvoltarea Lord of the Rings: Gollum, intenționând să creeze un joc AAA, cu toate că nu dispunea de buget sau de o echipă AAA. Acest lucru a dus la provocări semnificative în dezvoltarea jocului și la probleme legate de condițiile de muncă ale angajaților.

Jocul Lord of the Rings: Gollum a fost criticat puternic de la lansare și a primit un Metascore extrem de scăzut de 34, fiind descris de Kotaku ca “cel mai prost joc din 2023”. Un raport Game Two a dezvăluit condiții de muncă precare, inclusiv cultura crunch, care a provocat epuizarea angajaților, și situații în care unii angajați au fost plătiți sub salariul minim. Acest raport a adus la lumină și un e-mail presupus de la COO-ul companiei, Stephan Harms, care susținea că nu se mai plătește pentru orele suplimentare și că aceasta este o practică obișnuită în industrie.

Un alt aspect criticat a fost stilul de management al CEO-ului Carsten Fichtelmann și al COO-ului Stephan Harms. Deși Daedalic a negat acuzațiile referitoare la un mediu de lucru neplăcut, surse anonime au afirmat că anumiți angajați au fost aduși la lacrimi din cauza comportamentului lui Fichtelmann.

În ceea ce privește dezvoltarea jocului Lord of the Rings: Gollum, echipa a avut de-a face cu restricții financiare și resurse limitate. Cu toate că ambițiile erau mari, bugetul de doar 15 milioane de euro a făcut dificilă realizarea unui joc AAA. În plus, dezvoltarea jocului a început fără o mecanică de joc solidă, iar întârzierile au fost frecvente, culminând cu lansarea unor trailere de prezentare a jocului considerate a fi sub așteptări.

În final, scuzele oficiale pentru calitatea dezamăgitoare a jocului, publicate inițial de compania editoră Nacon, au fost atribuite Inteligenței Artificiale ChatGPT. Această dezvăluire a stârnit un val de întrebări și controverse. Cu toate acestea, în loc să facă față acestor probleme, Daedalic a luat o decizie drastică de a închide divizia sa de dezvoltare, lăsând 25 de angajați fără loc de muncă.

Situația continuă să atragă atenția comunității de gaming și a presei de specialitate, iar Game Two a continuat să cerceteze aceste aspecte controversate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *