Recenzie Skull and Bones

Skull and Bones a fost unul dintre cele mai așteptate jocuri de acțiune și aventură din ultima perioadă, dezvoltat de Ubisoft. Titlul a stârnit interesul jucătorilor încă de la anunțul său inițial, datorită promisiunii sale de a oferi o experiență captivantă în lumea fascinantă a piraților.

În Skull and Bones, jucătorii își asumă rolul unui căpitan de navă ce navighează pe mările tumultuoase ale Oceanului Indian și ale Mării Caraibelor. Jocul promite o varietate de activități, precum atacuri asupra altor nave, căutarea comorilor ascunse și participarea la bătălii navale epice.

În joc sunt reprezentate patru mari regiuni ce se diferențiază vizual, atât cromatic cât și prin mediul înconjurător, de la câmpie, la suprafețe aride, la munți sau chiar zone părăsite, pline de pericole. Totodată, băștinașii sunt și ei diferiți și vă vor introduce în lumea lor cu misiunile specifice.

Unul din aspectele remarcabile ale jocului este sistemul de personalizare a navelor. Jucătorii au posibilitatea de a-și modifica și îmbunătăți navele în funcție de preferințele lor și de strategiile de joc. De la armamentul și echipajul navei până la aspectul exterior, posibilitățile de personalizare sunt bogate și oferă o experiență de joc unică pentru fiecare jucător.

Grafica impresionantă și detaliile bogate ale mediului înconjurator aduc lumea jocului la viață, oferind o atmosferă autentică și captivantă. De asemenea, promisiunea unei povești intrigante și a unor personaje memorabile completează experiența de joc și stârnesc curiozitatea jucătorilor.

Mecanica jocului este, însă, puțin greoaie. Felul în care misiunile sunt distribuite, felul în care navighezi prin meniu și povestea jocului mi se par puțin greu de digerat, în sensul că mi-aș fi dorit să fie mai ușor de înțeles, să fie mai clar storyline-ul jocului după fiecare misiune principală. După ce faci misiunea de la A spre B urmează să mergi spre C și tot așa. Nu, mă depășește uneori harta încâlcită ce mă pune să fac ceva și îmi strălucesc toate markerele posibile, nu știu care e cel la care trebuie să merg, nu știu încă să fac diferența între misiuni și mi-aș fi dorit să fie un meniu mai simplificat. Dacă puteți trece de această etapă, vă puteți bucura de joc.

Pe de altă parte, personajele, cinematicele dar și gameplay-ul jocului sunt foarte plăcute, personajul principal se mișcă bine atât pe uscat, cât și atunci când navigați. Misiunile sunt foarte diversificate, de la scufundat diferite tipuri de nave, la obținut anumite obiecte, la vânat rechini, crocodili și hipopotami, găsit comori sau chiar vândut sticle de rom. De asemenea, există și monștri marini pe care va trebui să-i înfrângeți și nu e deloc ușor. În bază, veți regăsi și două panouri de misiuni în care veți avea și posibilitatea de a deveni un vânător de recompense sau puteți vizita panoul cu misiuni pentru a vă alege ceva lucru de făcut.

Moneda principală a jocului este argintul, pe care îl obțineți oarecum ușor, de la aproape toate activitățile, chiar și de la scotocirea epavelor ce se găsesc la mal, iar pe parcurs ce avansați în joc, veți face alte misiuni ce vă recompensează cu aur dar și cu ceva monede mai speciale.

Progresul în joc se face printr-un sistem de nivel numit “infamy”, ce crește de fiecare dată atunci când faceți misiuni, doborâți inamici sau scufundați alte nave. Acest progres merge până la nivelul 10 și deblochează treptat diferite recompense sau nave, arme și multe alte accesorii ce pot fi construite. Fiecare nivel vine și cu o medalie ce se upgradează și arată superb de fiecare dată.

Un alt lucru mai puțin plăcut este atunci când veți fi nevoiți să călătoriți pe distanțe lungi din punctul A în punctul B și sunteți limitați de viteza navei, iar pe drum găsiți și 2-3 inamici ce vă încearcă la o mică bătălie și viața scade și nu mai sunteți siguri dacă ajungeți sau nu la destinație. Dar dacă reușiți, totuși, încercați să găsiți tot timpul zone de tip insulă unde puteți acosta și prin acest fel vă salvați o mică bază acolo, putându-vă teleporta foarte ușor de la una la alta, atunci când sunteți pe țărm.

În concluzie, Skull and Bones promite să fie o incursiune captivantă în lumea piraților, oferind o combinație de acțiune, aventură și personalizare a navei. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă jocul va reuși să îndeplinească așteptările ridicate și să ofere o experiență memorabilă pentru jucători.