Ratchet and Clank: Rift Apart este programat să se lanseze pe PC la sfârșitul acestei luni, iar cerințele de sistem dezvăluite recent arată că jocul va beneficia de suport pentru decompresia GPU. Această tehnologie inovatoare va permite încărcarea rapidă a activelor și streaming-ul în timpul jocului, fără a fi necesar un SSD la setările minime.
Nixxes Software, dezvoltatorul portului pentru PC, a explicat într-o postare pe Steam că Ratchet and Clank: Rift Apart pe PC va fi primul joc DirectStorage 1.2 cu suport pentru decompresia GPU. Această caracteristică va oferi o lățime de bandă mai mare pentru transferul rapid al activelor de la stocare la placa grafică.
Decompresia GPU este utilizată în setările grafice înalte pentru a asigura încărcarea rapidă a texturilor și mediilor de înaltă calitate, cu un nivel ridicat de detalii. Această funcționalitate permite GPU-ului să se ocupe de decompresie, eliberând astfel procesorul și oferind o performanță și o lățime de bandă mai bune.
Programatorii principali ai Nixxes Software au subliniat că tehnologia DirectStorage este compatibilă cu diferite tipuri de dispozitive de stocare, inclusiv SSD-uri PCIe NVMe rapide, SSD-uri SATA și chiar și hard disk-uri tradiționale. Aceasta înseamnă că jocul Ratchet and Clank: Rift Apart pe PC va beneficia de avantajele acestei tehnologii, indiferent de dispozitivul de stocare utilizat în sistem.
Deși jocul nu va necesita un SSD la setările minime, este recomandat pentru majoritatea presetărilor sale. De asemenea, este important de menționat că Ratchet and Clank: Rift Apart pe PC va ocupa aproximativ 75 GB de spațiu de stocare.
Cu aceste îmbunătățiri tehnologice și suportul pentru decompresia GPU, versiunea PC a jocului promite o experiență de joc fluidă și o încărcare rapidă a lumilor și a texturilor detaliate din Ratchet and Clank: Rift Apart.