Știri

Nvidia anunță actualizarea iminentă DLSS 3.5 pentru îmbunătățirea Ray Tracing și performanța pe GPU-urile RTX

Nvidia a adus vesti extraordinare pentru pasionații de jocuri, anunțând o actualizare semnificativă a tehnologiei sale de supersampling cu învățare profundă, cunoscută sub numele de DLSS. Versiunea 3.5 a acestei tehnologii promite să aducă îmbunătățiri substanțiale atât în ceea ce privește calitatea imaginii rezultate din tehnica ray tracing, cât și în performanță. Dar cum va realiza acest lucru? Răspunsul se ascunde în inteligența artificială.

O caracteristică centrală a acestei actualizări este introducerea tehnologiei Ray Reconstruction în cadrul DLSS 3.5. Diferența față de Frame Generation, o tehnologie limitată utilizată pe plăcile grafice din seria RTX 40, este că Ray Reconstruction va fi disponibil pentru toți posesorii de GPU-uri RTX. Însă, DLSS în sine rămâne încă specific platformei Nvidia, astfel că performanța și fidelitatea sporită sunt avantaje disponibile doar utilizatorilor Nvidia.

Practic, această nouă adiție înlocuiește denoiser-ele din procesul de randare cu elemente alimentate de inteligență artificială prin tehnica Ray Reconstruction, care funcționează în paralel cu fluxul de upscaling Super Resolution tradițional.

Această eliminare a denoiser-elor standard aduce o creștere ușoară a performanței, dar diferența majoră dintre metoda curentă și DLSS 3.5 este îmbunătățirea generală a fidelității imaginii.

În timp ce tehnica ray tracing urmărește numeroase raze de lumină care străbat întreaga scenă de joc în timp real, nu există încă puterea necesară pentru a realiza un raport 1:1 între raze și pixeli. Aici intră în joc denoiser-ele, care combină informațiile de iluminare pentru a umple scena, reducând zgomotul vizual. Cu toate acestea, acestea nu sunt foarte precise și pot duce la pierderea detaliilor și la apariția de artefacte vizuale.

Ray Reconstruction, bazată pe inteligență artificială, are scopul de a recunoaște modelele într-o imagine zgomotoasă, oferind o imagine clară și coerentă prin utilizarea datelor din mai multe cadre.

Comparativ cu versiunile anterioare, DLSS 3.5 aduce o calitate a imaginii semnificativ îmbunătățită, mai ales în mișcare. Această actualizare va fi implementată în jocuri precum Cyberpunk 2077, Alan Wake 2 și Portal cu RTX.

Deși creșterea performanței vine în principal din eliminarea denoiser-ului, aceasta poate varia în funcție de joc și de tehnologia de randare utilizată. În final, DLSS 3.5 pare să fie o adiție entuziasmantă pentru pasionații de jocuri care doresc atât calitate cât și performanță superioare în experiența lor de joc.