Naughty Dog a dat o veste dezamăgitoare pentru fani, anunțând oficial că dezvoltarea The Last of Us Online, un anticipat spin-off multiplayer, a fost oprită. Această decizie a fost motivată de îngrijorările legate de gestionarea conținutului într-un mediu live, studioul preferând să-și concentreze resursele pe susținerea conținutului post-lansare și dezvoltarea viitoarelor blockbuster-uri single-player.
Într-o actualizare din 14 decembrie, Naughty Dog a comunicat comunității că, deși a fost o alegere dificilă, s-a decis să oprească dezvoltarea The Last of Us Online. Apreciază sprijinul pasionat al fanilor și înțelege dezamăgirea celor care așteptau cu nerăbdare să exploreze acest spin-off multiplayer.
Studioul a explicat că, odată cu extinderea producției proiectului, a devenit evident că trebuie să-și concentreze resursele pe sprijinirea conținutului post-lansare pentru viitor, cu un impact semnificativ asupra dezvoltării jocurilor single-player. Alternativa era transformarea într-un “studio de jocuri cu servicii exclusiv live”, ceea ce nu s-a potrivit cu viziunea Naughty Dog.
The Last Of Us Online a fost anunțat inițial în cadrul Summer Game Fest 2022, fiind promovat ca “cea mai mare experiență online” a studioului. Cu toate acestea, jocul nu a fost niciodată prezentat în detaliu, iar informațiile s-au limitat la declarații vagi și artă conceptuală.
În ciuda dezamăgirii provocate de anularea The Last Of Us Online, Naughty Dog reafirmă angajamentul său față de dezvoltarea de jocuri single-player captivante. Ei lucrează în continuare la un “nou-nouț joc single-player”, pe care intenționează să-l dezvăluie în viitor.
Comunitatea dedicată The Last of Us Factions, care aștepta cu nerăbdare acest proiect multiplayer, a fost exprimată ca fiind “la fel de zdrobită” ca și studioul. Naughty Dog își exprimă recunoștința pentru sprijinul comunității și promite să împărtășească mai multe detalii despre proiectele viitoare atunci când vor fi pregătiți.