Divizia Xbox a Microsoft a anunțat o serie de închideri de studiouri ca parte a unui efort de a acorda prioritate „titlurilor de mare impact”, conform mai multor surse, inclusiv IGN și Bloomberg. În cele patru închideri de studio anunțate sunt incluse Arkane Austin, Tango Gameworks, Alpha Dog Games și Roundhouse Games.
Arkane, în ansamblu, a fost responsabil pentru mai multe jocuri excelente de-a lungul anilor, cum ar fi Dishonored, Prey și Deathloop. Cel mai recent efort al lui Arkane Austin, Redfall, a fost mult mai puțin bine primit. Arkane Lyon va supraviețui închiderii lui Arkane Austin pentru a lucra la adaptarea lui Marvel’s Blade.
Între timp, Tango Gameworks a dezvoltat jocurile The Evil Within și Hi-Fi Rush, precum și Ghostwire: Tokyo. Ambii se vor alătura Alpha Dog Games și Roundhouse Games (fostul Human Head Studios) în runda de închideri.
Potrivit unei scrisori trimise către IGN de Matt Booty, șeful Xbox Game Studios, decizia a fost luată din dorința de a canaliza mai multe resurse în titluri „de mare impact”, inclusiv jocurile lui Bethesda.
„Astăzi vă împărtășesc schimbările pe care le facem echipelor noastre Bethesda și ZeniMax”, scrie Booty. „Aceste schimbări se bazează pe prioritizarea titlurilor de mare impact și investițiile în continuare în portofoliul Bethesda de jocuri de succes și lumi îndrăgite pe care le-ați cultivat de-a lungul mai multor decenii.
„Pentru a dubla aceste francize și pentru a investi pentru a construi altele noi, ne necesită să analizăm în întreaga afacere pentru a identifica oportunitățile care sunt cel mai bine poziționate pentru succes. Această reprioritizare a titlurilor și a resurselor înseamnă că câteva echipe vor fi realiniate cu altele și că unele dintre colegii noștri ne vor părăsi.”
Arkane Austin va vedea că unii dintre membrii săi, dar nu toți, se mută pentru a lucra la alte proiecte sub bannerul Bethesda – de asemenea, Roundhouse Game va fi, de asemenea, fuzionat cu ZeniMax Online Studios. Altfel, ușile sunt închise peste tot.
Dezvoltatorii au apelat deja la Twitter, atât pentru a-și exprima frustrarea față de veștile bruște, cât și pentru a oferi simpatie celor afectați. „Este absolut groaznic”, scrie Dinga Bakaba, co-director creativ la Arkane Lyon. Ei îi imploră pe cei responsabili să evite genul de comportamente tăioase care i-au condus aici într-un subiect suplimentar:
„Nu ne arunca în gambits febra aurului, nu ne folosi ca oameni de paie pentru calcule greșite/puncte oarbe, nu face din mediile noastre de lucru jungle darwiniste. Spui că te facem mândru când facem un joc bun. Fă-ne mândri. când vremurile sunt grele Știm că poți, am mai văzut-o… Deocamdată, echipe grozave apus din nou în fața ochilor noștri, și este o înjunghiere în intestine.”
Această știre vine ca o grămadă suplimentară a valurilor zdrobitoare de concedieri care au zguduit 2023 și, din păcate, continuă în 2024.
Este o înțepătură în două părți – Arkane a avut istoric un pedigree grozav de titluri, în timp ce munca lui Tango la Hi-Fi Rush a fost extrem de promițătoare. O mulțime de fani înfuriați ai acestuia din urmă au adus deja în discuție acest tweet de acum aproape un an al lui Aaron Greenberg de la Xbox, care a numit Hi-Fi Rush: „un succes pentru noi și jucătorii noștri în toate măsurătorile și așteptările cheie”.
Cu toate acestea, Arkane’s Redfall a fost o jenă majoră atât pentru studio, cât și pentru Microsoft în general, și în timp ce Hi-Fi Rush este un joc video excepțional, extrem de popular (a fost alegerea mea personală de anul trecut, la urma urmei) Ghostwire: Tokyo nu s-a pregătit prea bine lumea în flăcări. Ca atare, declarația de misiune a Microsoft de aici ar putea fi citită ca o pregătire pentru coada scurtă a lui Starfield prin scuppering – iar citatele de aer atârnă greu aici – „subperformanți”.
Starfield s-a vândut bine, desigur că a făcut-o, dar nu a avut nici pe departe interesul continuu ca unele dintre celelalte RPG-uri principale ale Bethesda. După cum a subliniat editorul nostru online Fraser Brown săptămâna trecută, comunitatea de modding nu este la fel de râvnită și, deși Starfield a fost nominalizat la o mulțime de premii, nu a câștigat multe. Nu sunt sigur că Bethesda își poate permite ca următorul său proiect să se poticnească în același mod.
De asemenea, Microsoft a cheltuit recent 68,7 miliarde de dolari pe Activision Blizzard, ceea ce joacă un rol ferm în povestea persistentă, în stilul Embracer, a companiilor mari care smulg o grămadă de studiouri, doar pentru ca castelul cărților să se zdrobească mai târziu, cu costul studiourilor menționate și anulate. jocuri.
În cele din urmă, aceste închideri sunt un memento sumbru al prăbușirilor bruște care însoțesc o industrie AAA dominată de achiziții la scară largă și decizii de afaceri grele. Este un model pe care mulți dezvoltatori l-au preluat și sunt destul de nemulțumiți de o industrie titanică care, cumva, nu reușește complet să rămână stabilă.