Știri

Larian înregistrează un profit de 260 de milioane de dolari datorită succesului Baldur’s Gate 3

După un 2022 marcat de pierderi financiare, Larian Studios a revenit spectaculos în 2023, raportând un profit impresionant de 249 de milioane de euro (aproximativ 260 de milioane de dolari). Această performanță extraordinară se datorează lansării și succesului răsunător al Baldur’s Gate 3, care a devenit unul dintre cele mai apreciate și bine vândute jocuri RPG ale ultimilor ani.

Conform unui raport publicat de The Irish Independent, veniturile totale ale companiei în 2023 au atins 427 de milioane de euro (446 de milioane de dolari), o creștere de aproape 20 de ori față de anul precedent. Jocul a fost vândut în aproximativ 15 milioane de exemplare, deși cifrele oficiale nu au fost confirmate direct de Larian. Estimări precum cele de la SteamSpy sugerează că Baldur’s Gate 3 ar putea avea până la 20 de milioane de utilizatori doar pe Steam.

Acest succes vine după un an 2022 dificil, când Larian a raportat venituri de doar 22,7 milioane de euro și a înregistrat pierderi de peste 214.000 de euro. Situația ilustrează volatilitatea industriei jocurilor video, unde dezvoltarea unui titlu poate implica ani de investiții și riscuri financiare înainte ca acesta să genereze profit.

Larian, rămânând un studio independent, a reușit să gestioneze această tranziție cu succes. Fondatorul și CEO-ul Swen Vincke continuă să dețină controlul majoritar asupra companiei, iar independența sa îi permite să prioritizeze dezvoltarea creativă în locul cerințelor impuse de investitorii externi.

Pe lângă succesul Baldur’s Gate 3, Larian a început să investească într-un “cufăr de război” pentru dezvoltarea a două noi proiecte RPG, încă neanunțate. De asemenea, 2024 se conturează ca un an la fel de promițător, cu o medie de utilizatori zilnici ai Baldur’s Gate 3 chiar mai mare decât în 2023.

Într-un climat al industriei dominat de știri despre concedieri și restructurări, succesul Larian demonstrează puterea unei abordări creative și independente în dezvoltarea de jocuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *