Ken Levine, cunoscut pentru creațiile sale remarcabile precum System Shock 2 și Bioshock, aduce în prim-plan un proiect abandonat al studioului Irrational Games, numindu-l „cel mai bun joc pe care nu am putut să-l facem niciodată”. Înainte de a se concentra exclusiv pe Bioshock, Irrational a lucrat la un spin-off al seriei SWAT, concentrat pe monștri.
SWAT 4, lansat în 2005, a fost un succes critic și comercial, iar editorul Sierra Entertainment a dorit o continuare. Levine a combinat conceptul SWAT existent cu o prezentare de shooter de groază, rezultând în proiectul numit inițial „SWAT: Special Division” și ulterior cunoscut sub numele de „Divizia 9”. Levine a prezentat recent singura filmare existentă a acestui proiect și a declarat că este „cel mai bun joc pe care nu l-am putut să-l facem niciodată”.
Desfășurându-se într-o lume în care „Divizia specială are sarcina de a proteja națiunea împotriva terorilor care nu există oficial”, proiectul a adus o abordare lentă și tactică la hoardele de monștri. Similaritățile cu viitorul joc Left4Dead sunt evidente în această prezentare.
Cu toate acestea, după ce Irrational a fost achiziționat de 2K, concentrarea s-a mutat către Bioshock, iar proiectul Divizia 9 a fost abandonat. Levine, acum director creativ la Ghost Story Games, reflectează cu nostalgie asupra acestui proiect anulat. În prezent, Ghost Story Games lucrează la Iuda, o nouă creație care pare să aibă ecouri din universul Bioshock.