Lansarea Payday 3 a fost umbrită de controverse și probleme de lansare, ceea ce a determinat o parte semnificativă din baza de jucători să se întoarcă la predecesorul său, Payday 2. Există mai multe motive pentru această schimbare de preferințe, iar jucătorii au exprimat nemulțumiri legate de deciziile dezvoltatorilor.
Cu o lansare dezastruoasă și recenzii mixte pe Steam, Payday 3 a pierdut rapid interesul jucătorilor. Unul dintre motivele majore pentru acest declin este cerința mereu online a jocului și lipsa opțiunii de joc offline. Această schimbare a alienat jucătorii solo și a creat probleme de matchmaking.
În contrast, Payday 2 oferă o experiență offline, permitând jucătorilor să se bucure de joc în modul solo fără a fi dependenți de serverele online. Această caracteristică, combinată cu conținutul bogat de actualizări și pachete DLC, face ca Payday 2 să fie o alegere atrăgătoare pentru cei care caută o experiență stabilă și bogată în conținut.
De asemenea, mulți jucători s-au simțit dezamăgiți de Payday 3, considerând că nu aduce suficiente inovații sau îmbunătățiri semnificative față de predecesorul său. Lansarea dezordonată și recenziile negative au contribuit la impresia că Payday 3 nu a reușit să îndeplinească așteptările.
Mai mult, Payday 2 a devenit o alegere stabilă pentru mulți jucători, având o bază de fani solidă și numeroase actualizări de conținut de-a lungul anilor. Investiția în microtranzacții și DLC-uri în Payday 2 a creat o barieră pentru mulți jucători, determinându-i să rămână la acest titlu în loc să treacă la Payday 3.
Pe scurt, Payday 3 s-a confruntat cu multiple probleme, de la decizii proaste de dezvoltare la cerințe de conectare online și lipsa opțiunii de joc offline. Toate aceste aspecte au condus la o pierdere semnificativă a bazei de jucători și la un interes scăzut în continuare pentru acest titlu, în timp ce Payday 2 continuă să prospere.