CEO Jason Citron spune că Discord trebuie să ne „accentueze atenția”, iar asta înseamnă că unii oameni trebuie să plece.
La doar o zi după ce serviciul de streaming Twitch a anunțat că concediază 500 de angajați, Discord s-a alăturat paradei: un raport de la The Verge spune că compania reduce 170 de angajați, reprezentând 17% din forța de muncă. Un reprezentant Discord a confirmat cu PC Gamer că raportul The Verge este exact.
Discord este o platformă de socializare extrem de populară, dar CEO-ul Jason Citron a spus într-o notă trimisă astăzi angajaților că numărul de angajați ai companiei a crescut de cinci ori din 2020 și că „în consecință, am preluat mai multe proiecte și am devenit mai puțin eficienți în modul în care am funcționat”.
„Astăzi, suntem din ce în ce mai clari cu privire la necesitatea de a ne concentra accentul și de a îmbunătăți modul în care lucrăm împreună pentru a aduce mai multă agilitate organizației noastre”, a spus Citron. „Acesta este ceea ce a determinat în mare măsură decizia de a reduce dimensiunea forței noastre de muncă.
„Deși este dificil, sunt încrezător că acest lucru ne va pune în cea mai bună poziție pentru a continua să construim o afacere puternică și profitabilă, care să livreze produse uimitoare pentru utilizatorii noștri și să ne sprijine misiunea pentru anii următori.”
Discordul nu pare să se confrunte cu dificultăți financiare imediate. Raportul Verge spune că compania a strâns fonduri de aproximativ 1 miliard de dolari și are în prezent peste 700 de milioane de dolari în numerar. Dar, în timp ce evaluarea companiei a crescut vertiginos – un raport CNBC a fixat-o la 15 miliarde de dolari în 2021 în urma unei runde de finanțare de 500 de milioane de dolari, în creștere față de o evaluare de 3,5 miliarde de dolari în 2020 – profitabilitatea a rămas aparent evazivă. O sursă a declarat pentru The Verge că Discord speră să devină profitabilă anul acesta.
Citron și-a încheiat e-mailul „fără sentimente dure” spunând că speră că lucrul la Discord a consolidat ideea că prieteniile „pot fi susținute și chiar întărite dincolo de „zidurile” oricărui loc”, ceea ce este exact opusul genului de lucruri. Aș vrea să aud în timp ce îmi împachetez biroul după ce mi s-a spus în mod neașteptat că nu mai am un loc de muncă. Au existat mesaje serioase surde din partea directorilor în urma concedierilor — CEO -ul Twitch , Daniel Clancy, asigurând pe toată lumea că scoaterea a 500 de oameni în șomaj înseamnă că „putem continua să ne servim streamerii în mod sustenabil, fără a le afecta capacitatea de a-și susține cariera” ne vine în minte și de Bineînțeles, tipul Embracer care descrie sute de locuri de muncă pierdute și închideri multiple de studiouri drept „cum câștigăm” a fost o bătaie rar întâlnită – dar chiar și în acest context, mesajul lui Citron pare uimitor de neconsiderat. Îmi pare rău că ai fost lăsat să pleci, dar sper că ai învățat ceva despre prietenie pe parcurs!
2023 a fost un an groaznic pentru disponibilizări în industria jocurilor video și a tehnologiei, cu reduceri profunde și închideri de studiouri care au afectat deopotrivă editorii mari și studiourile mici, pe lângă literalmente zeci de mii de oameni renunțați de la jucători importanți precum Amazon , Meta , Microsoft și Google . 2024, din păcate, a continuat până acum această tendință: a fost dezvăluit săptămâna trecută că dezvoltatorul de Surgeon Simulator Bossa Studios a concediat 19 angajați la sfârșitul anului 2023, iar numai în această săptămână au fost lăsați 1.800 de oameni – 25% din forța de muncă -. de la Unity și mai mult de 500 tăiate de la Twitch , reprezentând aproximativ o treime din numărul total de angajați. Directorii executivi de până acum par în mare parte neatinsi de măcelul pe care l-au produs.