The Forever Winter, unul dintre cele mai așteptate jocuri ale lunii, a fost lansat oficial în Steam Early Access, dar recepția sa nu a fost la înălțimea așteptărilor. Cu un concept intrigant care promite o experiență de joc de tip shooter la persoana a treia, plasat într-o lume devastată de război, mulți jucători au fost atrași de sloganul „tu nu ești tipul”.
În ciuda unui debut cu puțin peste 12.000 de jucători concurenți, mulți au fost dezamăgiți de implementarea mecanicilor de supraviețuire și de performanța neoptimizată. Pe baza a peste 500 de recenzii, evaluarea jocului pe Steam se situează la „Mixt”, cu numeroase critici legate de AI-ul inamicilor, care par să urmeze rutine previzibile, și de mecanica de detectare a jucătorilor.
Una dintre cele mai controversate caracteristici este sistemul de gestionare a apei, esențial atât pentru supraviețuire, cât și pentru progres. Jucătorii trebuie să adune apă pentru a debloca comercianți și pentru a menține NPC-urile din ascunzătoarea lor. Lipsa de apă duce la distrugerea ascunzătorii și la pierderea progresului, ceea ce a fost descris de unii ca fiind o sursă de anxietate inutilă și un mecanism care încurajează sentimentul de FOMO (frica de a pierde oportunități).
Dezvoltatorii de la The Forever Winter au declarat că sunt conștienți de feedback-ul jucătorilor și că intenționează să facă ajustări în lunile următoare. Această lansare timpurie sugerează că, deși jocul are nevoie de îmbunătățiri semnificative, există posibilitatea ca acesta să evolueze și să devină mai atrăgător pentru comunitate.