Ubisoft a clarificat recent că sezoanele incluse în Assassin’s Creed Shadows nu vor influența în mod negativ experiența de joc. Deși jocul open-world introduce schimbări de sezon, acestea nu vor schimba semnificativ gameplay-ul, ci mai degrabă vor adăuga variații subtile, cum ar fi animațiile ușor diferite pentru personajele din joc. Thierry Dansereau, director artistic al jocului, a explicat într-un interviu pentru revista PLAY că intenția a fost de a evita orice impact negativ asupra modului de joc.
Sezoanele joacă un rol interesant în Assassin’s Creed Shadows, un titlu așteptat care marchează revenirea la rădăcinile seriei după lansarea mai compactă a Assassin’s Creed Mirage. Jucătorii vor prelua misiuni în funcție de anotimpurile specifice — primăvară, vară, toamnă și iarnă — fiecare sezon oferind mici ajustări ale strategiilor de joc. De exemplu, personajul Naoe se poate strecura sub apă vara, dar iarna, iazurile înghețate vor cere abordări diferite.
Cu toate acestea, dezvoltatorii subliniază că schimbările de sezon sunt menite să aducă mai multă imersiune vizuală, nu să creeze bariere dificile. Spre exemplu, jucătorii nu vor întâmpina mecanici complexe precum urme de pași în zăpadă, așa cum se întâmplă în Metal Gear Solid, sau efectele de alunecare pe pereți umezi, așa cum se văd în The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Lansarea Assassin’s Creed Shadows este programată pentru 11 noiembrie 2024, pe Xbox Series X/S, PS5, și PC.