Închirierea de skinuri este acum o problemă majoră cu actualizarea din 24 mai a lui Counter-Strike 2. Disponibilă în prima colecție a sequelului, Kilowatt Case, jucătorii pot închiria skin-uri pentru o săptămână pentru prețul carcasei și o cheie de 2,50 USD. Comunitatea pare să primească cu prudență noul model introdus de Valve.
Carcasele pentru armă au fost în fruntea modelului de venituri Counter-Strike din 2013. Până la actualizarea Casei Kilowatt, jucătorii trebuiau să cheltuiască bani pe chei pentru a deschide carcase și a obține șansa de a primi o armă dorită, cu excepția cazului în care achiziționau un anumit skin de pe piața comunității sau de pe site-uri web ale terților. În funcție de rata de cădere a unui anumit skin dintr-o carcasă și apoi de rata de cădere a carcasei în ansamblu, nu era rar să vezi un skin foarte căutat tranzacționându-se pentru sute de dolari. Acum, serviciul de închiriere de skinuri permite abonaților să acceseze toate skinurile din colecție timp de o săptămână la un preț stabilit.
Jucătorii CS2 și-au împărtășit perspectivele despre caracteristica proaspăt introdusă într-un thread din 25 mai pe subreddit-ul jocului. Majoritatea susțin modelul, deoarece oferă posibilitatea de a se juca cu skin-urile rare recent lansate la un cost nominal. Cu toate acestea, jucătorii se feresc de „modelul de abonament” integrat, care ar putea avea ramificații mult mai largi pentru economia complexă a pielii CS2.
„Văd strategia din spatele ei și nu sunt împotriva abonamentelor atâta timp cât pot să cumpăr și să dețin ceea ce vreau”, a spus un jucător. Skin-urile – închiriate sau altfel – nu afectează experiența de bază Counter-Strike. „Nu îmi afectează deloc experiența, așa că cred că este un plus grozav pentru cei care doresc să-l folosească”, a adăugat un alt jucător, referindu-se la intervenția comercianților veterani de piele.
Cealaltă parte a argumentului are și ea o oarecare greutate. „Acesta este un model de abonament care poate reglementa prețurile skinului suficient pentru a le scădea”, a spus un alt utilizator. Dacă cererea scade, prețurile pot scădea în ciuda ofertei mai reduse. „Acest lucru poate duce la creșterea prețurilor la cuțit,” a spus un alt jucător, bazându-se pe impactul asupra raportului cerere-ofertă de skin-uri dacă sistemul de închiriere devine popular în baza de jucători CS2.
Apoi, există o abordare mult mai distopică a dezvoltării. În jocurile video și nu numai, am asistat la industria software-ului în ansamblu înclinând să se concentreze pe veniturile bazate pe abonament, renunțând la modelul tradițional de achiziție unică.
Deși skin-urile Kilowatt Case sunt încă achiziționabile, unii jucători CS2 sunt pe bună dreptate îngrijorați că și Valve ar putea adopta acest model în viitor.