Bugetele imense ale jocurilor devin tot mai obișnuite în industria gaming-ului, dar succesul nu este întotdeauna garantat. Immortals of Aveum, un shooter la persoana întâi dezvoltat de Ascendant Studios, este un exemplu clar al acestui fenomen, cu costuri de producție și marketing de până la 125 de milioane de dolari.
Lansat în 2023, Immortals of Aveum a fost promovat ca o experiență AAA, dar vânzările dezamăgitoare au dus la concedierea a aproape jumătate din personalul studioului Ascendant Studios. Potrivit CEO-ului Bret Robbins, programul de lansare plin din 2023 a contribuit la rezultatele sub așteptări ale jocului, însă costurile ridicate au fost, de asemenea, un factor semnificativ.
Un dezvoltator care a lucrat la joc a dezvăluit că bugetul de dezvoltare al lui Immortals of Aveum a fost de 85 de milioane de dolari, iar editorul EA a cheltuit încă 40 de milioane de dolari pentru marketing, aducând costurile totale la aproximativ 125 de milioane de dolari.
„La un nivel înalt, Immortals a fost masiv supradimensionat pentru proiectul de debut al unui studio”, a spus dezvoltatorul. „A fost o idee îngrozitoare să încerci să creezi un shooter AAA pentru un singur jucător pe piața de astăzi, mai ales cu o nouă IP care folosește Unreal Engine 5.”
În ciuda unor aspecte vizuale impresionante, jocul a suferit de o campanie repetitivă și prelungită. Într-o recenzie, s-a acordat jocului un scor de 5/10, criticându-se greutatea jocului și repetițiile.
Immortals of Aveum este disponibil pe PS5, Xbox Series X/S și PC, iar Robbins sugerează că jocul ar putea fi lansat ulterior pe Game Pass și PlayStation Plus, însă nu au existat anunțuri oficiale în acest sens până acum.